KONZOL
A PlayStation 4-et egy az AMD és a Sony által kifejlesztett félig-meddig egyedi gyorsított feldolgozó egység (APU) hajtja meg. Az APU egyetlen lapkán fog helyezkedik el, ami magába foglalja a központi feldolgozóegységet (CPU) és a grafikus feldolgozóegységet(GPU), valamint egyéb komponenseket, mint például a memóriavezérlőt vagy a videó dekódolót. A CPU két négy-négy független x86-64 magot tartalmazó egységből áll, amelyek az AMD megjelenés előtt álló Jaguar architektúrájára épülnek. A GPU 18 számítási egységből áll, amely elméleti teljesítménye 1,84 TFLOPS. Ezt a feldolgozási teljesítményt a grafikára, a fizika szimulációjára vagy ezek kombinációjára lehet felhasználni. A konzolban egy egyedi másodlagos chip is helyet kapott, amely a le és feltöltésekkel, valamint a szociális játékelemekkel kapcsolatos feladatokat kezeli.Ezeket a feladatokat zökkenőmentesen képes kezelni a játékok alatt a háttérben vagy, amíg a rendszer alvó üzemmódban van. Ugyan egyelőre nem sok tudható a PS4 hangképességeiről, azonban az ismert, hogy a konzolnak dedikált hardveres hangmodulja lesz, ami minimális külső erőforrásigény mellett támogatja a játék közbeni csevegést, illetve lehetőséget biztosít „nagyon nagy számú” MP3-folyam játékhangként való felhasználására.
A PS4 8 GB GDDR5 egyesített rendszermemóriával van szerelve, amely maximum sávszélessége 176 GB/s. A memóriamennyiség tizenhatszor nagyobb, mint a PS3 esetében, ez várhatóan jelentős élettartamot biztosít a konzol számára. Az egységes memóriaarchitektúra lehetővé teszi, hogy a CPU és a GPU egy egységesített memóriához férjen hozzá, ezzel feleslegessé téve a különálló memóriakészleteket.
A konzol optikai meghajtója a Blu-ray lemezeket állandó szögsebesség mellett 6× sebességgel olvassa, amely maximum 27 MB/s olvasási sebességet jelent, ami jelentős előrelépés a PS3 2× sebesség mellett elért 9MB/s teljesítményéhez képest. A Sony PlayGo stratégiájának részeként a PS4-ben van egy hardveres menet közbeni Zlibdekompressziós modul, fokozva az optikai meghajtó teljesítményét, amely nagyobb valósidejű sávszélességet tesz lehetővé. Ezzel egyidejűleg a konzol folyamatosan adatot gyorsítótáraz a merevlemezre, illetve még akkor is puffereli a beolvasatlan adatokat, ha a játék nem is használja aktívan az optikai meghajtót. Annak ellenére, hogy a gép támogatja a 4K felbontású fényképek és videók megjelenítését, a rendszer várhatóan nem lesz képes a játékok 1080p feletti renderelésére. A konzolban egy szabadon bővíthető 500 GB-os merevlemez is helyet kapott.
A PlayStation 4-ben 802.11 b/g/n vezeték nélküli hálózati kapcsolat, Ethernet (10BASE-T, 100BASE-TX és 1000BASE-T), Bluetooth 2.1, és két USB 3.0 port van. A gépben egy kiegészítő port is helyet kapott a PlayStation Camera mozgásérzékelő digitális kamera csatlakoztatásához. A csomag részét képezi egy a DualShock 4 kontrollerhez csatlakoztatható monó mikrofonos fejhallgató is. A rendszer audio/videó kimeneti csatolófelületei között ott van a HDMI és az optikai S/PDIF. A PlayStation 4-ben nincs analóg audio/video kimenet.
|